Drodzy Sudeccy Rajdowicze!
Wszyscy z trwogą obserwujemy to, co dzieje się w Głuchołazach, Jarnołtówku i całej okolicy po stronie polskiej i czeskiej, w której planowaliśmy nasz tegoroczny Rajd.
Biorąc pod uwagę tragiczną sytuację będącą skutkiem trwającej powodzi, zniszczenia infrastruktury drogowej oraz brak realnych przesłanek na szybkie uporządkowanie ogromnych szkód wywołanych powodzią – podjęliśmy decyzję o odwołaniu tegorocznej edycji Rajdu.
Jest nam przykro i smutno, ale w aktualnej sytuacji nie mamy gwarancji przeprowadzenia Rajdu w sposób bezpieczny i zrealizowania zaplanowanego programu.
Uważamy, że trudno byłoby nam wszystkim odnaleźć radość bycia razem, gdy obok rozgrywają się (bądź rozegrały się) ludzkie i instytucjonalne tragedie, w tym wielu samorządów, które od początku wspierały zorganizowanie naszego Rajdu i jego programu.
Są w życiu sprawy ważne i ważniejsze. Dlatego liczymy na Wasze zrozumienie i wsparcie naszej decyzji.
Proponujemy, aby tegoroczny Rajd został przełożony na 28.09-4.10.2025 roku. Chcemy go zorganizować w tym samym miejscu oraz zrealizować w pełni i bezpiecznie bogaty program, który zaplanowaliśmy na ten rok. Chcielibyśmy, aby wpłaty, które nam przekazaliście, a które w większości przekazaliśmy w formie zaliczki do Ośrodka „Chrobry” pozostały w ośrodku w formie zaliczki na przyszłoroczną imprezę. Wpłaty organizacyjne objęły już wiele dotychczasowych zakupów i opłat związanych z Rajdem, dlatego proponujemy, aby zostały one wykorzystane a konto przyszłorocznego Rajdu.
Tym samym, wszyscy którzy potwierdzą nam (Ewie) przyjęcie wymienionych warunków i zadeklarują udział w przyszłorocznym Rajdzie, nie będą już w przyszłym roku ponosić innych kosztów, jak tylko dopłatę do pobytu (tak, jak to miało być na tegorocznym Rajdzie).
Jeśli jednak ktoś będzie chciał definitywnie i całkowicie zrezygnować z Rajdu (proszę przekazać Ewie pisemnie taką deklarację), będziemy indywidualnie ustalać warunki rezygnacji i zwrotu wpłaconych środków.
Wszyscy, którzy dokonali wpłat na wycieczki fakultatywne czeskie otrzymają z biura pełny zwrot wpłaconej kwoty, ale proszę o cierpliwość, bo również biuro turystyczne i jego pracownicy doświadczyli skutków powodzi.
Wierzę, że zrozumiecie i zaaprobujecie naszą, również dla nas niełatwą decyzję, którą podjęliśmy z żalem i smutkiem, ale w poczuciu odpowiedzialności.
Pozdrawiam Was serdecznie w imieniu całego Zespołu Organizacyjnego!
Waldemar Osypiuk
Komandor Rajdu